Gambler's Knives Nice collection of vintage blades: (a) G. Woodhead Sheffield dirk with repousse handle, 9 1/4" overall; (b) Dbl edge pearl handle ankle knife marked Germany, 5 1/2"; (c) 2-blade sterling pocket knife with IXL George Wostenholm on each blade & "Curly's Pat. Dec 8 86" on file blade, designs on each side, Cards, Pipe, Key, Corkscrew, 3 1/4"; (d) Sterling file in case with race horse, bottle, dancing girl and poker hand, 3" long
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] Antique Black & Blue Velveteen Gambler/Dealer's Vest c1900's or earlier, in great condition w/ deck of Pharo playing cards in pocket on adjustable nickle plated display stand.
J.B.Books Law in Abilene
Messages : 1957 Date d'inscription : 20/11/2011 Localisation : Sous mon chapeau.
Sujet: Re: Gambler, quelques effets personnels... Ven 23 Mar - 18:02
19th Century Gamblers Fantasy Lot a) Celluloid box 7 3/4 x 4 1/2" x 1 1/2" – yellowed color with black and red card suits on the top, celluloid tortoise trim and under cover, 2 modern card decks plus a 12 piece set of dice; b) Decorative oak box adorned with Art Nouveau metallic trim. Most likely a silverware box. Inside has top shelf with gold filled pocket watch in case, three decks of newer cards, approximately 40 clay chips, a pair of cheaters glasses, two sets of die, a glass gambling ball, and bar top spinner. Bottom contains a knife and dagger, silver flask, ivory corkscrew, pocket mirror, and a Belgium-made folding trigger revolver with fine engraving and high relief silver roses; c) Pair of cloisonné card boxes with Jack of Clubs and King of Hearts. These style boxes were put together, usually from parts, to romanticize what a gambler might carry with them across the country on their journeys to fleece the greenhorn. "
minartwest Marshal
Messages : 1562 Date d'inscription : 04/03/2012 Age : 67 Localisation : HERSTAL(Belgique)
Sujet: Re: Gambler, quelques effets personnels... Ven 23 Mar - 19:52
du beau matos.... Bon, après quelques fouilles, j'ai encore trouvé ça pour les littles gun's : [Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Interesting travelling gambler’s style rig, consisting of box containing cards, dice, poker chips, checks, engraved centerfire pistol, and small pearl-handled dirk. The box is constructed of Moroccan type red-dyed leather with pull-out compartment containing a small double-action Belgian revolver. Approx. 1-5/8” barrel, 5-1/4” overall, nicely scroll engraved, pearl grips, gold-washed hammer, showing Belgian proofs, serial #797, with folding trigger. Similar to type marketed as “the puppy”. Pistol remains in very good condition, with 85-95% original nickel, just some normal aging and just starting pinprick pitting. Approx. 50% gold wash on hammer. Very good plus to near fine grips. The lower pull-out drawer contains cartridges and bone, plastic, and pearl chips. The top compartment contains a deck of steamboat cards, several sets of dice, and gaming checks or markers. The top compartment is lined with satin and shows a provision to carry a small dirk, and the dirk is marked W. C. Booth, Sheffield, and shows engraved German silver mounts, pearl handle, engraved blade, and original scabbard. The knife measures approx. 8-3/4” overall with 5” blade. The blade is in good.
mister mac corkingdale
Messages : 367 Date d'inscription : 13/01/2012 Age : 49 Localisation : lisieux
Sujet: Re: Gambler, quelques effets personnels... Lun 26 Mar - 4:48
Messages : 1957 Date d'inscription : 20/11/2011 Localisation : Sous mon chapeau.
Sujet: Re: Gambler, quelques effets personnels... Ven 30 Mar - 11:00
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] Gold-and silver-Mounted San Francisco dress Bowie Knife with deluxe walrus ivory grip and engraved silver scabbard, by Michael Price; $120,000. This knife and one by H. McConnell set new world record prices for a San Francisco Bowie Knife. The previous record was set by a Michael Price Bowie Knife, which hammered in for $85,000 at a 2003 auction by Greg Martin.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] Gold- and silver-mounted San Francisco dress spearpoint Bowie Knife with walrus ivory handle and gold- and silver-mounted scabbard, by Will & Finck; $45,000. No other gold-mounted dress knife by Will & Finck is known to exist.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] San Francisco dress Bowie Knife with silver-mounted and incise carved walrus ivory handle and a silver scabbard (stamped with 1872 date) with engraving including an American eagle and shield motif, by Will & Finck; $105,000.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image] San Francisco dress Bowie Knife with silver-mounted tooled leather sheath, by H. McConnell, circa 1852; $120,000. The McConnell is the earliest known, San Francisco-made Bowie-style knife and is the only example known to exist today.
Berny Le dégoupilleur
Sujet: Re: Gambler, quelques effets personnels... Sam 31 Mar - 9:38
pepperbox elliot en 32 RF,jeton de 5 en ivoire,etui ancien,mais probablement autour de 1900,avec le basket pattern,je ne pense pas que ca soit beaucoup plus ancien...
Je ferai une petite photo d'ambiance quand tout sera a la maison!
Petire question,des jeton des années 70 80,ca se faisait aussi en "clay"? Je pensais à me procurer des jetons de type "clay" avec un aspect lisse et uni,en esperant que ça puisse faire un assortiment correct pour l'epoque,parce que pour trouver 200 jetons en ivoire,les tarifs ne sont pas les mêmes...
parfaitelumiere
Sujet: Re: Gambler, quelques effets personnels... Sam 8 Sep - 18:42
Esperons que le modèle soit courant et que je pourrai compléter la serie... Celà dit,en deux fois que j'ai chiné ce type de verres j'en ai trouvé... Sur la photo,seuls deux des verres taillés sont "bons",les autres sont probablement des verres de cave à liqueur,en cristal,taillé aussi,à peu près identiques aux deux autres,mais beaucoup plus fins,et trop fragiles pour des verres de bar. J'ai aussi deux verres à pied,très épais,de 12cl,qui ne sont pas en photo,par contre je ne sais pas ce qu'on mettait à boire dedans .
Le montant en bois est clairement fin XIX ou début XX,il y a eu un sale vernis appliqué sur le cadre,qui semble en noyer.
Après ça,3 chapeaux anciens,de type bowler,mais j'en ai revendu un sur la brocante,et une bouteille a alcool en grès emaillé,XIX,1l,dans l'esprit des bouteilles de saloon en 2,5l...
J.B.Books Law in Abilene
Sujet: Re: Gambler, quelques effets personnels... Dim 9 Sep - 12:08